Το περπάτημα είναι ο πιο εύκολος και προσιτός τρόπος να κάνουμε γυμναστική οι περισσότεροι από εμάς. Είναι κάτι που ούτως ή άλλως χρειάζεται να κάνουμε μέσα στην ημέρα μας και τα οφέλη του είναι πολλά. Εκτός όμως από το αναγκαίο περπάτημα προς και από τους καθημερινούς μας προορισμούς, προσπαθήστε να περπατάτε περισσότερο.

Προσπαθήστε να συμπληρώνετε περίπου 150 λεπτά περπάτημα την εβδομάδα, αλλά όχι μεμιάς. Φροντίστε η αερόβια άσκηση που θα κάνετε να είναι απλωμένη μέσα στις ημέρες της εβδομάδας για να αποφύγετε τραυματισμούς λόγω έντονης χρήσης των μυών, αλλά και το να έχετε ενδιάμεσα πολλές μέρες που δεν ασκείστε: Η αδράνεια αναιρεί τα οφέλη της γυμναστικής.

Αυτά είναι τα πιο σημαντικά οφέλη που έχουμε από το καθημερινό περπάτημα.

Βοηθά στη μακροζωία

Το περπάτημα μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε πολλά χρόνια. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open το 2021 με περισσότερους από 2.000 ενήλικες, εκείνοι που έκαναν τουλάχιστον 7.000 βήματα την ημέρα είχαν 50-70% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία μέχρι το τέλος της 11ετούς περιόδου μελέτης. Οι ερευνητές έλεγξαν αρκετούς παράγοντες συμπεριφοράς και τρόπου ζωής, όπως η ηλικία, το ιστορικό καπνίσματος, το σωματικό βάρος, η κατανάλωση αλκοόλ και η διατροφή, καθώς και δείκτες υγείας όπως τα επίπεδα χοληστερόλης, η αρτηριακή πίεση, η χρήση φαρμάκων και πολλά άλλα. Η σωματική δραστηριότητα ωφελεί το σώμα από κάθε πιθανή άποψη, και το περπάτημα είναι ο πιο άμεσος τρόπος να καρπωθούμε αυτά τα οφέλη.

Μπορεί να ενισχύσει την αντοχή των οστών

Το περπάτημα είναι μια άσκηση που αξιοποιεί το βάρος του σώματος,  επομένως μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των οστών και ενδεχομένως στη μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης. Επιπλέον, το περπάτημα βελτιώνει επίσης τη δύναμη του κορμού, αυξάνοντας και την ισορροπία για να αποτρέψετε τις πτώσεις καθώς μεγαλώνετε.

Φτιάχνει τη διάθεση

Όταν αισθάνεστε πεσμένοι, βγείτε για μια βόλτα. Είναι ένα “γιατροσόφι” που λειτουργεί – και δεν χρειάζεται καν να είναι μεγάλη βόλτα. Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Health Promotion Perspectives το 2018, νεαροί ενήλικες που έκαναν 10λεπτο γρήγορο περπάτημα είδαν τη διάθεσή τους να βελτιώνεται. Το να σηκώνεστε και να κινείστε σας βοηθά να διώξετε τα αισθήματα χαμηλής ενέργειας, κάτι που μπορεί να ενισχύσει συνολικά την διάθεσή σας.

Είναι καλό για την απώλεια βάρους

Δεν χρειάζεται να το παρακάνετε στο γυμναστήριο για να δείτε αλλαγές στο βάρος σας. Ειδικά όμως αν έχετε πολύ καιρό να γυμναστείτε, ιδανικά ξεκινήστε με το περπάτημα. Είναι πολύ καλός τρόπος να δυναμώσετε αρκετά το σώμα σας για να είστε έτοιμοι για πιο έντονη άσκηση, αλλά και προτού γίνει αυτό – και σε συνδυασμό με καλή διατροφή πάντα – θα δείτε τον δείκτη της ζυγαριάς να πέφτει.

Ενισχύει την υγεία της καρδιάς

Το τακτικό περπάτημα θα προστατεύσει την καρδιά σας – κυρίως μειώνοντας τις συνολικές τιμές της χοληστερόλης σας. Η υψηλή χοληστερόλη είναι παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και η μείωση των τιμών της κατά 10% μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας σχεδόν κατά το ένα τρίτο. Το περπάτημα μπορεί να σας βοηθήσει με αυτό.