Οποιοδήποτε είδος δραστηριότητας έχει οφέλη για το σώμα και τον εγκέφαλό μας και είναι καλό να μοιράζουμε ισομερώς την άσκησή μας σε αερόβια και ασκήσεις με βάρη. Σε αντίθεση με άλλους τύπους αερόβιας άσκησης (όπως τζόκινγκ ή περπάτημα), μπορείτε να κάνετε την ποδηλασία μια προπόνηση υψηλής έντασης χωρίς να ασκείτε τόση πίεση στις αρθρώσεις, συνεπώς αυτός είναι ένας καλός λόγος να την προτιμήσετε. Ας δούμε μερικούς ακόμα λόγους που η ποδηλασία είναι καλή για την υγεία μας.

Η ποδηλασία ενισχύει την αερόβια φυσική κατάσταση

Η αερόβια δραστηριότητα είναι σημαντικό μέρος μιας καλής φυσικής κατάστασης. Η ποδηλασία σε οποιαδήποτε ένταση είναι ένας τρόπος για να ενσωματωθεί αυτό το είδος κίνησης. Και αν είστε κάποιος που έχει προβλήματα ισχίου, γονάτου ή αστραγάλου ή απλά θέλετε να τα αποτρέψετε για το μέλλον, η ποδηλασία αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή, μιας και έχει χαμηλή ένταση στις αρθρώσεις σας.

Η ποδηλασία μπορεί να χτίσει τη δύναμη του κορμού

Ναι, είναι πιο δημοφιλής ως άσκηση που γυμνάζει πολύ τα πόδια. Όταν όμως κάνετε ποδήλατο σε εξωτερικό χώρο, επειδή πρέπει να ισορροπήσετε πάνω σε αυτό, θα κάνετε μια καλή προπόνηση και στους μυς του κορμού. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε πιο ανώμαλο έδαφος, όπου θα πρέπει να αλλάζετε κατεύθυνση συχνά για να αποφύγετε εμπόδια. Η εξισορρόπηση του κέντρου μάζας του σώματος πάνω στις ρόδες απαιτεί εμπλοκή πολλών μυών στο κάτω μέρος της πλάτης, τους κοιλιακούς και τους γοφούς.

Η ποδηλασία μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών

Δραστηριότητες με υψηλότερη ένταση, όπως το άλμα και το τρέξιμο, προκαλούν στρες στο σώμα που μπορεί να βελτιώσει την οστική πυκνότητα. Αυτό όμως μπορείτε να το καταφέρετε και κάνοντας ποδηλασία. Μια προηγούμενη μελέτη, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι η ποδηλασία βουνού μπορεί να δημιουργήσει αρκετή πρόσκρουση στο έδαφος ώστε να είναι ευεργετική για την αντοχή των οστών.

Μια βόλτα με ποδήλατο μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε

Αν δυσκολεύεστε με τον ύπνο, λίγο ποδήλατο νωρίς το βράδυ μπορεί να σας βοηθήσει. Όχι μόνο η άσκηση γενικά είναι βοηθητική, αλλά ο συνδυασμός χαμηλής έντασης και – ιδανικά – εξωτερικού τοπίου και καθαρού αέρα μπορεί να γίνει πολύ ευεργετικός.

Το ποδήλατο κάνει καλό στην καρδιαγγειακή υγεία

Η ποδηλασία, όπως και άλλοι τύποι αερόβιας άσκησης, ενισχύει την καρδιά και τους πνεύμονες. Αυτό ενισχύει την καρδιαγγειακή λειτουργία, συμπεριλαμβανομένης της συνολικής κυκλοφορίας του αίματος και της αρτηριακής πίεσης, καθώς και τη χρήση οξυγόνου.