Mac and cheese με αστακό

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Εάν έχεις συνδυάσει τον αστακό με το καλοκαίρι και τη γνωστή μακαρονάδα, σου έχω την εξής πρωτότυπη εύκολη σχετικά συνταγή η οποία μοιάζει με το παστίτσιο αλλά αντί για κιμά έχει αστακό και είναι ιδανική για να ξεχωρίσεις ως οικοδέσποινα στο εορταστικό τραπέζι. Το Mac and cheese με τον αστακό μπορείς να το ετοιμάσεις και να το προσφέρεις σαν πρώτο πιάτο ή στην μέση μαζί με τα υπόλοιπα πιάτα.

Χορταστικό κυρίως πιάτο

Λιπαρά

Η συγκεκριμένη συνταγή, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (184,3% GDA) σου δίνει αρκετές θερμίδες (784 θερμίδες ανά 4 που περιέχουν (156,9% GDA). Συνεπώς αν βρίσκεσαι σε προσπάθεια απώλειας βάρους ή διατήρησης ενός φυσιολογικού βάρους είναι προτιμότερο να προσέξεις την μερίδα που θα καταναλώσεις. Από αυτά τα λιπαρά τα περισσότερα είναι κορεσμένα (210% GDA) που είναι επιβλαβή για την υγεία σου. Άρα, καλό είναι να φας με μέτρο και ιδιαίτερα αν ανήκεις στην κατηγορία των ατόμων με υψηλές τιμές χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων αίματος.

Αλάτι

Επιπλέον, εξαιτίας της αυξημένης περιεκτικότητας σε αλάτι – νάτριο θα σου συνιστούσα την προσοχή αν έχεις αυξημένη πίεση αίματος ή λαμβάνεις φαρμακευτική αγωγή με κορτιζόλη.

Πρωτεΐνη

Παράλληλα, μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικά χορταστικό γεύμα λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη (471,1% GDA), ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με άφθονη σαλάτα.

Ασβέστιο

Ταυτόχρονα, η μερίδα προσδίδει αρκετή ποσότητα ασβεστίου (45.6% GDA) έτσι καλύπτεις τη μισή ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη. Καθώς το ασβέστιο κάνει καλό στα οστά και τα δόντια, καθώς προλαμβάνεις την οστεοπόρωση (ειδικά αν ανήκεις στα άτομα με υψηλές ανάγκες σε ασβέστιο όπως είναι οι έφηβοι, οι έγκυες, οι θηλάζουσες, οι εμμηνοπαυσιακές και οι ηλικιωμένοι).

Πως να κάνετε τη συνταγή πιο υγιεινή;

Ωστόσο, καλό είναι να αντικαταστήσεις τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα (τυριά, γάλα, βούτυρο) με Light που δε στερούνται σε διατροφική αξία αλλά παρέχουν λιγότερα λιπαρά. Επιπρόσθετα, μπορείς να αντικαταστήσεις τα ζυμαρικά και το ψωμί με ολικής αλέσεως για να εμπλουτίσεις τη συνταγή σου με φυτικές ίνες για περισσότερο κορεσμό, θρεπτικά συστατικά και καλή λειτουργία του εντέρου. 

Πως μπορώ να αντισταθμίσω τις θερμίδες της συνταγής;

Για να αντισταθμίσεις θερμιδικά τη συνταγή με περπάτημα χρειάζεται να περπατάς 2 ώρες περίπου. Τι σου προτείνω για να το καταφέρεις; Κατεβα από το λεωφορείο μια στάση νωρίτερα και περπάτησε ή σταθμευσε το αυτοκίνητο πιο μακριά από τον προορισμό σου και χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ όταν δεν κρατάς πολλά ψώνια ή παιδιά μαζί σου.

Στο τραπέζι μην πας νηστικός-η , ξεκίνα με ένα ποτήρι νερό, φτιάξε το πιάτο σου σύμφωνα με το σουπλά του medNutrition, σέρβιρε μικρότερες ποσότητες, χρησιμοποιώντας ένα πιάτο μικρότερο των 25 εκ, τότε το λιγότερο φαγητό μοιάζει περισσότερο και μην νιώθεις υποχρεωμένος-η να καθαρίσεις το πιάτο σου, σταματά να τρως όταν νιώσεις κορεσμό.  

Άλλωστε διασκέδαση δεν είναι μόνο το φαγητό και την φροντίδα – αγάπη δεν τη δείχνεις μόνο με το φαγητό αλλά και με άλλες πράξεις.

Περιμένω να μου στείλεις την άποψη σου ή την βαθμολογία σου για το πώς σου φάνηκε η συνταγή.  Καλές γιορτές και καλή απόλαυση !!!

Πηγή: mednutrition.gr